Jak na kvalitní spánek? Důležitý je správný režim i kvalita matrace

pružinová matrace

Bez spánku by neexistoval život. Je tím nejblahodárnějším, co ve vztahu k lidem příroda vymyslela. Dobrý spánek můžeme nazvat skutečným bohatstvím, protože díky němu naše tělo regeneruje a získává energii potřebnou pro následující den. Kvalitní a výživný spánek stojí nejen za naší fyzickou kondicí, ale i za psychickou pohodou či dobrým trávením. Jak jít tedy kvalitnímu spánku co nejvíce naproti, abychom z něj mohli těžit nejlepší a získali z něj ty nejlepší benefity?

Nastavte si režim

Aby byl náš spánek kvalitní, je důležité ulehat a vstávat zhruba ve stejný čas. Pokud budeme časy usínání a vstávání měnit pětkrát do týdne, nebude mít naše tělo šanci si zvyknout a jeho rytmus bude porušen, což na kvalitě spánku jistě poznáme. Je jasné, že člověk není schopen dostát tomu, aby usínal denně na minutu přesně, to ani není cílem. Podstatné je nastavit si režim například v řádu hodin, tedy například jít spát mezi desátou a jedenáctou a vstávat mezi sedmou a osmou. Přísnější bychom měli být u dětí – zde by měla být pravidla usínání pevně stanovena. A pokud svůj režim o víkendu porušíte? Nestane se vůbec nic. Dva dny uvolněných pravidel nikoho nezabijí a na spánek nemají zásadní vliv.

Pozor na čas večeře

Co se dobrého spaní týká, je důležité, co před ním jíme, ale i v kolik hodin jíme. Pokud toto nezohledníme, bude naše tělo během noci energii, kterou by potřebovalo na regeneraci, čerpat na trávení, což ovšem znamená bezesnou noc a převalování se z boku na bok. Dát si takový polosyrový steak nebo jiné těžké jídlo v devět večer tedy není dobrý nápad. Ideální čas na takové sousto je kolem sedmé hodiny večerní. A pokud nás později přece přepadne hlad? Ideální je sáhnout po salátu, jablku a stejně tak například bílém jogurtu.

Unavte se četbou, ne mobilem

I oči potřebují odpočívat. Díky modrému světlu vyzařující z mobilních telefonů a monitorů počítačů i televizí, dostává ale náš mozek signál, že se nespí, že je ještě den. Žluté světlo, které vyzařuje lampička, ale nevadí. Navíc se u čtení knihy unavíte daleko rychleji. A pokud za sebou máte fyzicky náročnější den, určitě nedočtete ani do konce stránky.

Vyberte si kvalitní matraci

To, na jakém povrchu spíte, je parametrem pro zdravý spánek nejdůležitějším. Pokud se ráno budíte rozlámaní, bolaví a unavení, je všechno špatně. Postel by měla být místem, na nějž uleháme jako do obláčku, ne za trest. Výběr kvalitní matrace je tedy zcela zásadní. Pohodlné ležení by mělo předcházet všem předešlým krokům. Jestli je pro vás vhodná pěnová matrace, pružinová matrace, nebo vám na stávající lůžko postačí vrchní matrace,  vám nejlépe poradí odborníci. Neváhejte se na ně obrátit – rádi vám pomohou s výběrem na míru.

Fotogalerie

Příspěvek byl publikován v rubrice Bydlení se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky. Publikováno | Autor: Lucie Konečná

Komentáře nejsou povoleny.